Její produkty a služby využívají zákazníci v České republice a na Slovensku. Spektrum prováděných činností je nastaveno tak, aby pokrývalo komplexní potřeby zákazníků v oblasti zajištění, zpracování a analýzy prostorových dat. Včetně řady specifických činností v oblasti správy inženýrských sítí a velmi specializovaných prací v oblasti 3D skenování a letectví. V neposlední řadě společnost vyvíjí vlastní softwarové řešení GIS GRAMIS. Všechny tyto činnosti nám umožňují maximálně efektivně plnit požadavky našich zákazníků od sběru dat až po jejich analýzu a vizualizaci.
V oblasti osvětlení se její činnosti zaměřují především na oblast pasportizace veřejného osvětlení, geodetické práce pro projektanty s využitím klasicích geodetických metod i moderních metod rychlého sběru dat metodou 3D skenování a snímkování s pomocí dronu.
Pasportizace veřejného osvětlení je realizována převážně pro potřeby obcí, které jsou povinny vést o svém majetku evidenci. Pasportizace je prováděna s využitím moderních přístrojů metodou měření GPS, díky tomu je poloha sledovaných objektů určena s vysokou přesností do 12 cm. K publikaci a vizualizaci měřených dat je využíváno našeho systému GRAMIS, díky tomu můžeme zákazníkům garantovat požadovanou kvalitu pořízených dat i následných analytických a grafických výstupů. Na základě dlouhodobých zkušeností s vyhledáváním podzemních vedení jsme schopni provádět i práce na vyhledání a zaměření jednotlivých kabelových polí veřejného osvětlení s využitím přístrojů na vyhledávání podzemních vedení značky RADETON.
Obr. 1: Pasport v systému GRAMIS
Obr. 2: Ukázka výpisu z pasportu světelného místa
Ke sběru dat z rozsáhlejších oblastí nebo technologických celků využíváme 3D skenování a snímkování dronem. Výhodou těchto metod je, že v krátkém čase můžeme získat velké množství dat a až následně při zpracování rozhodnout, jakou úroveň detailu pro zpracování využijete. Hlavní přidanou hodnotou pro zákazníky (obce, investoři, projektanti) je skutečnost, že získají přesnou digitální kopii reálného stavu v terénu. Tuto „kopii“ lze následně vyhodnotit dle zvolené úrovně detailu, která reflektuje potřeby dané zákazníkem. V případě potřeby je možné se k danému stavu vrátit a vyhodnotit ho detailněji. Pro zákazníky to přináší řadu výhod a omezení finančních nákladů ve fázi přípravy projektu, ale i realizace daného záměru. Bez nutnosti na dané místo jezdit můžeme provádět analýzu, zda se zamýšlený záměr do dané lokality dá umístit nebo zda se do ní hodí s ohledem na okolí.
Výstupy z 3D skenování objektů, ale i celých částí měst jsou stále žádanějším měřičským podkladem pro různé stupně přípravy projektů a pomalu se stávají základem pro systémy BIM, které v posledních letech nabývají na významu. Z pohledu efektivních projektování, ale hlavně v oblasti efektivní správy majetku v průběhu jeho životnosti.
Pokud již máme data k dispozici, tak k jejich analýze a vizualizaci využíváme vlastní softwarové řešení GRAMIS, což nám umožňuje nabízet zákazníkům řešení, které je vždy maximálně přizpůsobené jejich potřebám. Systém je modulární, a tak je vždy možné zákazníkům dodat pouze moduly, které ke své práci potřebují. Tím můžeme docílit nejlepšího poměru mezi náklady a užitnou hodnotou.
Základní platformou systému GRAMIS je desktopová aplikace, která umožňuje kompletní správu dat. Pro tyto účely systém disponuje řadou funkcí pro editaci a analýzu dat. Pomocí databázového serveru nebo file serveru je možné data sdílet s ostatními uživateli desktopové aplikace.
Pro prezentaci dat v prostředí internetu nebo intranetu slouží mapový server. Pouze s využitím webového prohlížeče tak lze zajistit okamžitý přístup k datům. Mapový server umožňuje prohlížení a základní analýzu dat. Desktopové aplikace obsahují nástroje, které jednoduchým způsobem umožňují publikovat data na mapový server.
Dostupná je také platforma pro tablet, která je určena pro práci v terénu. Tomuto účelu je přizpůsoben rozsah funkcí. Funkce jsou vybírány s ohledem na činnosti, jež mají být v terénu řešeny (pasporty, vlastnické vztahy, výškové profily). Součástí platformy jsou také nástroje pro práci s kontrolami letiště.
Dle požadavků klientů je možné systém individuálně přizpůsobit nasazením speciálních modulů: kontrola pohybové plochy, kontrola překážek v blízkosti letiště, katastr nemovitostí, pasport letištních objektů, letiště, vzdušný prostor, analýza překážek, územně analytické podklady, ochranná pásma leteckých staveb.